torsdag 3 mars 2011

Hemkommen efter sjukhus!

I tisdags fick jag åka upp akut p.g.a bröstsmärtor och jag fick bli kvar över natten för observation. Efter många provtagningar, EKG mm så kunde det konstateras att jag inte hade haft någon hjärtinfarkt. Det kommer att bli fortsatt utredning både då det gäller hjärta och lungor vilket jag tycker känns väldigt skönt.
Linda har varit ett otroligt stöd under hela tiden. Hon följde med mig till akuten, upp på avdelningen och kom sedan tillbaka i går till avdelningen och gjorde mig sällskap i väntan på att jag skulle få göra en lungröntgen.
Vi åkte gemensamt hem till mig och Linda blev kvar till idag då hon åkte in till sitt stödteam för att äta lunch tillsammans med dem.
Eftersom jag vet hur fruktansvärt orolig min dotter blir då något inträffar med mig så kände jag en viss oro för henne då jag låg på sjukhuset. Men jag tycker att hon har klarat av den här situationen väldigt bra och det känns skönt för mig att se detta.
I morgonefm ska jag åka hem till Linda och stanna till lördag då jag åker hem till mig igen efter det att vi ätit frukost tilsammans.
Det blir en kväll med god mat och film, bara umgås och ha det mysigt.
Ha en skön kväll och ta vara på er själva!
Kram
Zita

2 kommentarer:

  1. *~*~*~* kramar *~*~*~*
    Ta hand om dig Christina,så skönt
    att det trots allt ändå gick bra!
    Unna dig nu en lugn kväll för att imorgon
    få tillbringa myskväll med din dotter.

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni hade en mysig kväll, men kan väl inte tänka mig något annat. Kram kram!

    SvaraRadera