onsdag 9 mars 2011

Falsk trygghet?


Jag har pratat med min dotter i telefonen en gång i dag och då var allt bra. Det första och sista samtalet för dagen är för mig väldigt betydelsefulla för vet jag att det är okey på morgonen så känns det som att dagen ska gå bra. Är det bra på kvällen så kan jag få en lugn natts sömn.
Jag vet att detta inte är att lita på eftersom vad som helst kan hända mellan dessa samtal men mig ger det en trygghet även om den kanske ter sig lite falsk.

Jag har levt efter detta i många år och förmodligen är jag i behov av att känna denna trygghet.
Det är kanske så att jag genom detta bygger upp en för mig stabilare grund att stå på genom detta och inträffar det något mellan dessa samtal så känns det som att jag är bättre rustad.
Nåväl..... jag inbillar mig det i varje fall!

I kväll kommer det en kompis hit och jag ska hjälpa henne lite med datorn och så blir det lite gott att äta och dricka. Med andra ord en givande kväll!

Ha en fin dag!

Kramar till er alla.
Zita

1 kommentar:

  1. Du är en helt underbar mamma till din dotter.
    Är själv sjuk i anorexia och har varit det i många år. Men jag kämpar fortfarande. fick börja jobba i december förra året. Var innan dess sjukskriven i 4 år och åkte ut och in på olika behandlingar.

    SvaraRadera