torsdag 10 februari 2011

Trött,trött men lugn!

Centrera
I dag är det vinter ute, det blåser och snön yr. Inte alls speciellt skönt men mysigt då man kan sitta inne och titta på det genom fönsterrutan och omge sig med tända ljus.
I går var jag hos stödteamet på samtal. Det var ett tag sedan jag var där för de båda senaste gångerna har jag tyvärr varit sjuk så jag ej kunnat gå.
Då jag för närvarande befinner mig i en ganska lugn period då det gäller min dotter och hennes ätstörning så kom vi överens om att göra ett uppehåll med våra samtal. Blir det jobbigt igen så kan jag bara höra av mig för att få en ny tid att gå dit vilket känns väldigt skönt att veta.
Som läget är nu så är det inga problem med att hantera "mammarollen" och vara i den eftersom min och Lindas kontakt fungerar väldigt bra.
Jag är väl medveten om att det kan uppstå förändringar som blir jobbiga men jag njuter av tiden som nu är och det känns skönt att få göra det eftersom det varit en så otroligt lång tid som varit svår och kämpig.
Ser jag tillbaka på alla år som gått i kampen mot ätstörningen så är nog denna tid den första där jag verkligen fått känna ett lugn och uppleva en lugn och fin kontakt med min dotter. Jag kan garantera att det är en välbehövlig känslomässig vila men tyvärr tar det tid för hjärna och kropp att ställa om sig så att det går att njuta av vilan fullt ut. Det är svårt att trycka på avstängningsknappen och få allt att stanna omedelbart.
Nu när jag gått ner i varv väldigt mycket så kommer det i stället en förlamande trötthet som jag tycker är fruktansvärt jobbig. Jag brukar normalt inte ha några problem att komma ur sängen på morgonen men nu skulle jag absolut inte ha något emot att få dra täcket över huvudet och somna om.
Jag hoppas på att vart efter tiden går och det får fortsätta att vara lugnt, att denna trötthet släpper taget om mig.
I morgonkväll ska jag och en kompis gå på teatern och se Chicago vilket ska bli väldigt skönt och roligt. Jag och Linda har därför ändrat dag då hon kommer hit, det får bli lördag-söndag istället som vi får träffas och ha det mysigt vilket jag ser fram emot.
Tänd ljus, mys och ha det skönt!
Kram
Zita

3 kommentarer:

  1. Jag är glad för DIN skull för du behöver verkligen få känna lite lugn och bra relation med Linda..hoppas dessa perioder blir tätare och längre =)

    SvaraRadera
  2. Jaa,här yr snön mé....Vi myser mé tända ljus varje kväll här,det ger sån glädje mm mm
    Såå härligt att du känner lugn,vännen....

    /Kraaaaaaaaaam ♥

    SvaraRadera
  3. Hej, jag ville bara tacka för ditt stöd och din uppmuntran. Det värmer och är behövligt. Precis som du beskriver är våra situationer som en berg och dalbana. Kram Rädda Mamman

    SvaraRadera