torsdag 6 januari 2011

En skön Trettondag!

I dag är en riktig slappar dag. Efter det att jag och Linda intagit en lättlunch gick jag ut på en promenad men ack så jobbigt. Eftersom det snöat så mycket så har de inte hunnit med och ploga, så det blev att pulsa sig fram men ändå var det skönt. Linda hade fikat färdigt då jag kom hem så för en stund sedan avnjöt vi en kopp kaffe tillsammans
Det är lugnt och skönt här hemma, inga nämnvärda diskussioner om mat eller annat.
I morgonbitti åker jag i väg och kommer inte hem förrän på eftermiddagen så då får min dotter inta sin lunch själv. Det blir hennes ansvar att äta den och behålla den.
Nu ska jag läsa i min bok en stund och bara njuta av att ta det lugnt.
Vinterkramar till er alla!
Zita

3 kommentarer:

  1. jag slutar aldrig att förundras över din styrka som mamma, både vad gäller inställning, relation till din dotter och framför allt tålamod! funderar på att tipsa mamma om din blogg, men det är lite känsligt att ta upp det då jag inte vill "pracka på henne" ätstörningsrelaterade saker...

    SvaraRadera
  2. Kämpa på, min 13-åriga son har Anorexia. Jobbigt och tufft som du förstår både gällande anorexian och pubertetsutbrott. Måste vara ännu tuffare med ett vuxet barn där man ju kan väljas helt bort.

    SvaraRadera
  3. Härligt med lugn slappardag :)

    /Kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera