onsdag 5 januari 2011

Anhörigcenter!

I dag åkte jag i väg till anhörigcentret för att prata av mig och pratade gjorde jag verkligen. Det kändes som att jag var överfull av tankar och känslor så när jag satte igång var det som att öppna en kran och allt forsade ur mig. Det är fantastiskt att få gå där och ventilera mig, den jag går hos sitter snällt och lyssnar men de jobbar inte med att komma med tips och råd. Hon är en medmänniska som finns där och lyssnar sedan kan vi prata lite fram och tillbaka om det jag sagt.
Så idag var det flera veckors sammanfattning hon fick lyssna på men då jag gick där ifrån kände jag mig lättare.
Vid fyratiden på efterm ringde Linda till mig och sa att hon inte alls mådde bra och eftersom hon sov hos mig i natt visste jag att hon inte var riktigt okey. Hon skulle få gå till en psykavdelning och äta lunch i morgon och på söndag men eftersom hon är dålig så orkar hon förmodligen inte gå i morgon.
Jag sa åt henne att komma hit och sova för då vet jag att hon äter och får i sig den näring som hennes kropp så väl behöver.
Mitt huvud började genast arbeta, "vad ska jag hitta på för mat i en hast?" Det fick bli lövbiffsgryta, färsk pasta och sallad så nu är vi båda mätta och nöjda.
I kväll blir det att slappa framför TV och dricka lite te'.
Önskar er en trevlig Trettondagshelg!
Kramar Zita.

3 kommentarer:

  1. Härligt att Anhörigcentret är så bra,vännen...
    Välbehövligt & skönt att få kunna prata av sig :)
    Goo' fortsättning önskar lilla ja' / Kraaaam ♥

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag fick komma mamma
    Och grytan var jätte god <3

    SvaraRadera
  3. Bra att du har anhörighetscenter, BEHÖVER du =)

    SvaraRadera