måndag 27 december 2010

Längtar efter resultat!


Ojdå! Hur ska jag kunna skriva här när klockan plingar så fort?
Fortsätter den i den här takten så går tiden snabbt till nyår. ;-)
I dag har jag gått en liten sväng ute och njutit av vårt fina vinterväder. Kändes skönt att komma ut lite och få fylla lungorna med den friska luften. I morgon hoppas jag på att orka gå en lite längre runda.
Kondition är verkligen en färskvara, kände mig flåsig, varm och trött då jag kom in så nu måste jag börja jobba upp min kondis igen.
För övrigt flyter dagarna på, Linda är i gång med sitt stödteam igen och intar sina måltider tillsammans med dem och det känns bra eftersom vi umgåtts flitigt i flera dagar under julhelgen.
Jag känner att jag behöver få vara ensam några dagar nu och bara "få vara".
Det är inte det att det inte fungerar bra då Linda är här, för det gör det men där emellan behöver jag få rå mig själv för att orka med att umgås nära varandra igen.
Ibland känner jag en viss uppgivenhet då jag tycker att allt bara flyter på och ingen större förändring blir synbar. Det har gått så många år nu och det känns som att vi snart får nå ett synligt resultat. Det skulle vara en positiv upplevelse och en morot för att kämpa vidare i kampen.
Det är ju faktiskt så att vi föräldrar och anhöriga drabbas hårt av att gå sida vid sida med någon som har en ätstörning eller något annat problem.
Jag känner mig mellan varven väldigt trött, sliten och uppgiven. Ibland undrar jag var jag ska finna ny kraft för att fortsätta att stötta min dotter och ibland flyter det på utan att jag reflekterar alls i de banorna.
Jag tar en dag i taget och hoppas på att en förändring i sinom tid ger sig till känna så att jag får glädjas åt ett positivt resultat.
Önskar er alla en mysig måndag!
Varma vinterkramar
Zita

2 kommentarer:

  1. Tack fina Zita för din kommentar! Det gör ont i mig att du och din dotter också lever i det helvete (milt uttryckt) som jag och min mamma lever i. Det blir just ni mammor (samt övriga familjen) men mest mamman som dras in i det extrema helvete som anorexian (ätstörningar över lag) för med sig.

    Jag är glad att jag får positiv respons för mitt Pro-Ana inlägg. Jag var lite orolig för vad folk skulle tycka men jag står för att det som Pro-Ana personer gör är FEL! Precis som du och så många andra tycker. Pro-Ana borde inte få existera!
    Det är sjukt vad det finns människor som är kapabla till att trigga andra till svår svält och en säker död som det ju endast leder till :-((

    Tack för dina ord till mig <3 I perioder känner jag att styrkan inom mig sviker men att höra att andra ser genom min blogg, eller de som ser mig i verkliga livet säger att de ser att jag kämpar ger mig tro och mod att fortsätta fram i kampen och bort ifrån sjukdomen allt mer <3

    Hoppas det går bättre för din dotter! Jag kommer att fortsätta följa din blogg :D
    Kramar, Katie

    SvaraRadera