tisdag 1 juni 2010

I dag känner jag mig lite låg, vet egentligen inte varför men kan bero på att en viss oro inom mig ger sig till känna. En oro över att Linda inte ska få tillräckligt med samtalsterapi, 30 minuter i veckan är alldeles för lite.
Även om Linda har vistats på Capiounder en längre period nu så förstår jag fortfarande inte hur de arbetar där. Jag är medveten om att de först och främst arbetar med förhållandet till mat och att de måste följa ett matschema. Jag förstår även att de inte kan bli friska där men jag saknar ändå att det inte arbetas med hela människan. Vi har ca två månader kvar av hennes vårdtid där och jag kan bara hoppas och önskar att min dotter blir utskriven där ifrån som en betydligt starkare och friskare person.
Även om jag oftast lyckas hålla mig i nuet, händer det ändå att tankar och känslor springer i förväg och funderar framåt.
Snart ska jag koppla av med en stor mugg te men först ska jag föra över den sista CD skivan från en talbok till min mp3 så att jag har något att lyssna på då jag går en långpromenad i morgon igen.
Önskar er alla en skön kväll!

2 kommentarer:

  1. Låg får du känna dig, det är inte klokt med bara 30 min i veckan, alldeles för lite :( suck.

    SvaraRadera
  2. Hej Zita.
    Jag läser just din blogg för första gången och förstår att du och din dotter utkämpar en svår kamp. Jag har själv en dotter på snart 20 år som också lider av ätstörningar. Hon har dock ännu inte fått någon egentlig hjälp eftersom hon förnekar att hon är i behov av det. Jag känner så väl igen mig när du beskriver din rädsla, ilska , frustration, vanmakt mm. Jag förstår verkligen inte hur man ska orka ta sig igenom detta men det måste ju gå på något sätt. Trots allt har jag lyckats få med henne ett antal gånger till en psykolog.För min skull.Vi har också varit på ett besök till MHE klíniken i Mora.Jag vet inte om du känner till den men jag tror på deras sätt att behandla tjejer med den här typen av problem.

    Jag vet inte var ni bor men kanske kan psykologen (Mia Andersson, Stockholm) eller MHE vara till hjälp för din dotter om det inte går vägen på Capio.
    Du får gärna kontakta mig om du vill.
    Mvh Birgit

    SvaraRadera