fredag 4 juni 2010

I dag har har jag varit på samtal och det är andra gången jag är där. det känns så skönt att få komma dit och lätta på trycket av tankar och känslor. Det jag känner då jag sitter där i stolen är hur mycket smärtfyllda tankar och känslor som kommer över mig. Det är så många år av smärta.oro och olika känslor som jag själv har burit på utan att jag egentligen insett vidden av det. Eller är det kanske så att jag inte tillåtit mig att känna så mycket eftersom Linda och hennes ät störning tog all min ork. Jag vet att jag balanserade på yttersta kanten till att rasa ihop själv då Linda blev inlagd på Psyk. och jag har ännu inte fått tillbaka hälften av den ork och energi jag hade innan hon blev fast i sin ät störning.
Det jag märker skillnaden på är att jag idag inte har samma tålamod,tolerans och att jag är mera lättirriterad.
Det som kvarstår lika starkt är min kärlek till min dotter och för att jag vet vem och hur hon egentligen är bakom sitt destruktiva beteende. Alla de fina egenskaper och resurser hon har inom sig är för mig viktiga att hon själv vågar lita till och även dela med sig av till andra människor. Min önskan är att hon en dag ska stå på egna ben, acceptera sig själv och finna sin egen plats i tillvaron. Det är värt att kämpa för.
Dit jag går för att ha samtal är på ett anhörigcenter och jag känner en värme direkt jag kommer innanför dörren Henne jag har samtal med är en varm, förtroendeingivande person som verkligen lyssnar och bryr sig. Fast jag bara har varit där två gånger så känner jag mig väldigt glad över att få gå där. Jag fick veta idag ett man kan boka tid för att sitta i en massagestol och även boka tid för vanlig massage eller så kan man gå dit enbart för att dricka en kopp kaffe och prata med andra i en liknande situation.
Jag ser fram emot nästa samtal om en vecka.
Önskar er alla en fin helg!

1 kommentar:

  1. Ooo vad bra att du fått en bra person att prata med, inte konstigt att du inte är samma person som förut med allt du fått gå igenom. Jag beundrar DIG verkligen! =)

    SvaraRadera