torsdag 6 maj 2010

Den här dikten betyder väldigt mycket för mig och nu vill jag dela med mig av den till er som läser min blogg
Min dotter skrev den till mig då hon vistades på det första behandlingshemmet och då hon var i början på tonåren.
Du kära lilla mamma du är allt för mig.
Jag känner alltid glädje när jag är med dig.
Först låg jag i din mage och var liten söt och snäll.
Sen när jag blev äldre var jag dum mot dig.
Men ändå var du med mig både dag och natt.
För du sa att jag var din egen fina lilla skatt.
Du har gjort allt för mig du kämpade och drog
du låter mig uppleva denna svåra jord.
Vi har båda haft det jobbigt genom åren
men det är för din envishet som vi har klarat alla år.
Du kärra lilla mamma du är allt för mig
nu vill jag bara säga att jag älskar dig.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt¨!
    ni är sta¨rka tillsammans!
    många kramar och styrka till er!

    SvaraRadera