måndag 7 februari 2011

Värdefull avkoppling!

I går kom en kompis till mig och vi tillbringade några timmar på museet och tittade på en glasutställning av Berit Johansson. Vilka fantastiska glassaker men det var att se men inte röra då priserna låg mellan 5000 och 100000 kr men ett mästerverk är glasblåsning onekligen.
Sedan bar det av hem hit och vi hade en trevlig kväll tillsammans, jag bjöd på laxpaj med sallad och dryck.
På fredag blir det teatern, samma kompis och jag ska då gå och se Chicago vilket jag ser fram emot och det ska bli intressant och se vad jag tycker om den eftersom den har fått både ris och ros.
Det känns bra att orka och att unna mig själv saker att göra som jag uppskattar och genom det fylla på med lite ny energi. Det gäller att ta vara på sådana här stunder, för tyvärr är det så att ibland tryter orken och då har jag inte någon energi att lägga på positiva saker, då får den läggas enbart på sådant som är ett måste.
I går kom jag och min dotter överens om jag skulle få den dagen, så vi pratades bara vid ett par gånger och det kändes bra eftersom jag hörde att hon trivdes och hade en fin dag hemma hos sig.
Helgen har från början till slut varit fin, skön och avkopplande vilket fyller mig med både glädje och tacksamhet. Ja, det känns otroligt härligt och för mig väldigt värdefullt!
Nu önskar jag er alla en skön måndagskväll!
Kramar
Zita

2 kommentarer:

  1. Bra att du unnar dig saker när du orkar =)) Teatern är så kul att gå och se =)) Jag tycker det är synd att det var flera år sen jag var på teater. :/ Hoppas det fortsätter vara ganska "lungt" :))

    SvaraRadera
  2. Underbart...Det värmer mitt ♥

    // Kram Kram

    SvaraRadera