söndag 9 januari 2011

Väntan på förändring!



I dag är min dotter på psyk och på den avdelningen hon senast var inlagd på för att äta lunch. Jag är otroligt nyfiken på att höra hur hon upplevde att komma dit igen och om de kontaktpersoner hon hade arbetade idag.

Det var en otroligt bra avdelning och eftersom de arbetar med psykoser jobbar de efter en väldigt fyrkantig och bestämd linje vilket passar min dotter otroligt bra.

Det känns skönt att hon fick den här möjligheten idag, dels för att hon får i sig lunch men även för att jag slipper att fundera på vad hon får i sig för mat idag. Det hon väljer att äta i kväll får vara hennes val och ansvar.

Det är bestämt att hon ska nå en viss vikt till tisdag vilket jag verkligen hoppas att hon då gjort eftersom det måste gå framåt och bli ett resultat som är synbart.

Ja,ja det får väl visa sig vad som hänt då men hoppas kan jag ändå tillåta mig att göra.


Nu börjar jag bli ordentligt kaffesugen så nu blir det snart att avnjuta en stor mugg av den härliga drycken!

Skickar en styrkekram till er alla!

Zita

1 kommentar:

  1. Jag tror att det går bra för henne där idag =)) jättebra att hon får den chansen =)))

    SvaraRadera