lördag 29 januari 2011

Glädje i nuet!

I går då Linda var här så hade vi en mysig kväll med god mat, film och lite trams och skratt.
Hon åkte till sin praktikplats, jag och Vilda (katten) var kvar hemma och hjälptes åt med att bädda rent i en säng. Då jag la dit ett lakan blev det en liten knöl som rörde sig fram och tillbaka och den var spinnande desutom, jag tröttnade innan Vilda och väntade ut henne genom att plocka med annat. Nåväl till slut blev sängen bäddad och både jag och katten var nöjda. ;-)
Efter lunchen njöt jag av en skön promenad i det friska och lite blåsiga vintervädret och då jag kom in smakade det gott med en stor mugg med varmt kaffe.
Just nu känns tillvaron ganska bra och jag vilar i ett lugn. Min dotter mår ganska bra och trivs jättebra på sin praktikplats vilket fyller mig med glädje och stolthet.
Det är så roligt att höra hur hon stolt och med glädje berättar om sin dag då hon varit på praktiken.
Jag försöker verkligen att ta vara på den här tiden och bara njuta av det positiva som händer nu. För min del känns det som att Lindas ätstörning har hamnat i bakgrunden och för närvarande vållar den mig ingen oro eller andra jobbiga och smärtsamma känslor.
Jag är väl medveten om att den finns där men just nu känns det som att jag inte bekymrar mig om den utan att den ligger och små vilar i bakgrunden och ger sig inte till känna så mycket.
Det är fantastiskt att få uppleva och känna en varm glädje över att min dotter praktiserar och klarar av det så otroligt bra så att hon får en hel del beröm och uppskattning.
Ja, just nu är jag en väldigt glad och stolt mamma och dessa känslor njuter jag verkligen av eftersom det är länge sedan jag kände just detta.
Carpie Diem
mina vänner!
Detta motto försöker jag att leva efter så gott jag kan!
Njut av en skön lördagskväll med mys och tända ljus.
Kramar
Zita







4 kommentarer:

  1. Tack mamma <3

    Och tack föe en mysig Fredags kväll med god mat,och bra film=)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen jättekul med henne och praktiken,jag är så glad att det går bra för hennes skull =)

    SvaraRadera
  3. ***Underbart*** Det värmer i ♥.....
    Carpe Diem // Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera