onsdag 29 december 2010

Diskussion om näringsdrycker!

Just nu känner jag mig lite tom och vet inte riktigt vad jag ska skriva om.
Jag tror min tomhet bottnar i att jag och min dotter har haft en diskussion i telefonen angående näringsdryckerna.
Linda tycker det är jobbigt att ta dem och jag ser nödvändigheten i att hon gör det eftersom det är medicin för hennes kropp och hjärna. Även om hon äter alla de måltider hon ska så räcker inte det som läget är nu eftersom hennes kropp är i skriande behov av mång olika sorters näringsämnen.
Jag har fått lära mig att de näringsdrycker som finns i dag, hjälper till att läka kroppens organ och även hjärnan så det handlar inte enbart om att få i sig kalorier vilket det gjorde förr då man drack dem.
En person med en fysisk sjukdom vägrar inte att ta den medicin som ordineras om personen vet att medicinen hjälper denne att bli frisk. Samma sak är det med näringsdryckerna, de är medicin som verkligen behövs för läkningen
Jag förstår att det är jobbigt att dricka dem eftersom de innehåller kalorier men försöker man istället med att fokusera på allt bra de tillför kroppen så kanske det kan hjälpa.
För att återgå till vårt samtal så kan jag inte säga att det ledde fram till något avgörande beträffande dryckerna. Vi förklarade för varandra hur vi såg på det men det är ändå så att det är min dotters ansvar om hon dricker dem eller inte. Överenskommelser angående detta får hon göra med sitt stödteam och vad de kommer fram till anser jag ska följas helt och fullt från alla håll.
Nu har jag skrivit av mig lite så nu ska jag snart avnjuta en mugg kaffe.



1 kommentar:

  1. Förstår att det är svårt,min vän....
    Önskar jag kunde göra nå't / Kraam

    SvaraRadera