måndag 14 juni 2010

När jag sitter här vid datorn slår regn och ömsom hagel hårt mot fönsterrutan. Känns ändå lite skönt att få mysa inomhus i den tidiga kvällen.
I dag har jag och Linda varit ute och gått på var sitt håll vilket kändes bra eftersom jag kopplar av genom att lyssna på en talbok under min promenad. Efter en timmes vandring möttes vi hemma och myste över en kopp kaffe med smålands kringla.
Vi har nu fått veta att det ska bli ett möte i öppenvården på fredag som jag tyvärr inte kan vara med på men jag ska få rapport från Lindas kontakt som håller i mötet.
Jag hoppas att det kommer ut något bra från mötet som kan hjälpa Linda en bit på vägen. Stöd och ev. samtal kanske hon nu har en chans att få men då måste hon verkligen våga/vilja satsa och vara beredd på att det arbete hon måste lägga ner för att komma framåt inte är enkelt.
Jag önskar så att jag kunde förmedla att jag nu känner en lättnad över att det kanske finns hjälp att få men jag kan inte känna det förrän jag verkligen ser att något positivt händer.
Snart börjar semestrar runt omkring och då stannar lilla Sverige vilket vi lärt oss sedan tidigare och tyvärr finns det inte något/någon som kan bidra med stöd och hjälp under den perioden.
Men vi får se hur det blir, det är bara att hoppas på det bästa!

2 kommentarer:

  1. Håller med, hela psyk stannar typ upp och man behöver dom ju lika mycket för det även att det är sommar liksom :( Men de måste väl få ha semester med :(

    SvaraRadera
  2. Vi har klarat av många semesterperioder förr och det tror/hoppas jag även att vi gör denhär sommaren.
    Förra sommaren stod vi ju helt ensamma när dagavdelningen nyss hade stängt=(
    Nu kanske vi hinne planera lite iallafall
    kram till dig mamma

    SvaraRadera