onsdag 30 juni 2010


Känner att jag inte har så mycket att skriva om i dag eftersom vi just nu är inne i en ganska lugn period. Visst är det så att jag känslomässigt pendlar fram och tillbaka. Det är som en våg där oron,misstron och ledsenheten som ibland kommer över mig ligger i ena skålen men som tur är finns det glädje, humor och skratt att lägga i den motsatta vågskålen. I dag känns det som vågen hållt sig stilla men det behövs inte så mycket för att den ska tyngas ner av de jobbiga känslorna.
Det känns så skönt att Linda ska få gå till stödteamet i morgon och att jag får släppa matdelen helt till dem. Jag kan själv få gå tillbaka till mina egna matvanor vilket känns bra och jag kan ta mina promenader utan att känna ett stänk av dåligt samvete och oro.
Min egen frihet ökar genom att vi enbart kommer att tillbringa kvällar och helger tillsammans och jag tycker det är oerhört viktigt att var och en av oss få ha ett eget liv i den mån det går, eftersom det är en speciell situation vi befinner oss i.
Önskar er en trevlig kväll i vårt soliga sommarväder!

2 kommentarer:

  1. Jättebra det där ju,det kommer bli bra,tro mig =)))

    SvaraRadera
  2. Låter ju bra att din Linda ska få ett stödteam & hoppas din vågdel ligger mer åt Positiviteten/Kramar om Er båda i Sommar ☼

    SvaraRadera