söndag 30 maj 2010

I fredags var jag och pratade med min nya samtalskontakt och jag kände omedelbart förttroende för henne och hon var väldigt lätt att prata med. Jag får själv avgöra hur ofta jag vill gå och eftersom jag känner att jag är inne i en period som känns tyngra och jobbigare så har jag valt att gå en gång i veckan till att börja med.
Jag har länge märkta att det som fyller mig med en enorm smärta bottnar i en ganska lång tid tillbaka,det handlar om det första behandlingshemmet som Linda var på. Där hände så mycket som var jobbigt och smärtsamt och jag har aldrig bearbetat den tiden så jag har kunnat släppa den. Även om det är tungt, plågamt och fyller mig med smärt måste ta tag i det så att jag kan lägga det bakom mig för att kunna koncentrera mig på det som hänt de senaste åren beträffande min dotter.
Linda har varit hemma i helgen och vi har haft det bra och fint på alla sätt. Vi har varit iväg på födelsedagsfirande, umgåtts med andra och haft det trivsamt.
I morgon åker hon tillbaka till Capio och sedan tar det åter igen ett par dagar att landa i mig själv.
Önskar er en fin fortsättning på söndagen.

1 kommentar:

  1. Det är jättebra att du kommer få bearbeta det som var jobbigt då, det är jätteviktigt för att kunna gå vidare. =) Kram till dig!

    SvaraRadera