torsdag 3 februari 2011

Jäkla lättväckta känslor!

Linda ringde mig efter lunchen och jag hörde hennes osagda bön om att få komma hit på fika vilket jag inte alls hade tänkt mig men eftersom jag skulle till affären och hon ville handla här så blev det som det blev.
Vi träffades i centrumet och inhandlade våra matvaror tillsammans för att sedan gå hem hit och dricka lite kaffe. Hon blev sedan upphämtad av en som ingår i stödteamet, de ska tillbringa ett par timmar tillsammans och även äta mat.
I dag känner jag mig lite kluven känslomässigt Jag känner att gamla känslor lätt vaknar till liv, framför allt oron och tilliten. Linda berättade om en sak hon vill göra och känslomässigt åkte jag då tillbaka i tiden eftersom mina tidigare erfarenheter inte är så positiva.
Visst är jag väl medveten om att hon i dag är äldre och att hon hanterar saker och ting annorlunda, på ett vuxet och moget sätt men jag vill att hon gör bra val genom att tänka igenom saker och ting noggrant.
Helt krasst är det ju så att alla val man gör som leder till en handling får en koncikvens, bra eller dålig.
Nåväl vi får se vad det blir, det är inte aktuellt just nu.
I bland blir jag så trött på att känslorna så lätt vaknar till liv och gör sig påminda om att de minsann inte försvunnit utan enbart lagt sig och slumra.
Jag vet att jag är en känslomänniska och har väldigt lätt att få kontakt med mina känslor vilket är på ont och gott men det kan jag inte påverka åt något håll utan det får jag leva med.

2 kommentarer:

  1. Att göra saker som man vet innan leder till något positivt är det bästa..annars ska man nog vänta tills man är mogen och stabil att klara av det. =)

    SvaraRadera
  2. Jag har svårt i allt detta,såg på Dr Phil blev såå bestört & ledsen :(
    Tänkte på dig & goa Linda Önskar jag kunde HJälpa // Kraaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera