lördag 5 februari 2011

Jag lever i min dröm!

Regnigt väder i dag men vad gör det när jag kan sitta inomhus och mysa.
Åkte i går efm till min dotter och vi hade en trevlig kväll tillsammans med god mat och mys i soffan framför TV och Dvd film.
I dag på fm åkte vi samtidigt från henne och skiljdes åt inne i sta'n, hon gick till sin praktikplats och jag tog bussen hem till min busiga katt Vilda som verkligen pockat på uppmärksamhet sedan jag kom hem. Just nu är hon lite sur på mig för att jag inte går och letar efter henne fast hon ropar att jag ska komma. Min lilla knasiga katt älskar att gömma sig och komma fram i fart för att skrämma mig när jag inte är beredd. det är många gånger jag formligen lyft från golvet då hon dykt upp från ingenstans.
Nåväl nu får hon leka själv medans jag sitter här och skriver lite till er.
Linda trivs fortfarande på sin praktikplats och går dit med glädje i stegen. Det känns som att jag befinner mig i en dröm eftersom detta är vad jag länge har önskat henne och mig själv.
Hon tar emot en del av det livet har att erbjuda, kontakten med ett friskt, normalt liv där hon deltar i en vanlig gemenskap och gör något som hon tycker om.
Ja, jag lever verkligen i en dröm och så länge jag kan/får stanna kvar i denna dröm så kommer jag att göra det.
Jag hoppas hon att får tag på en ny praktikplats som hon får går till med lika glädjefyllda steg då de lägger ner denna.
Det finns ett starkt go, en väldig vilja hos henne nu som jag inte vet när jag såg hos henne senast. Jag är övertygad om att hon kommer att hitta en ny praktikplats om hon fortsätter att använda sig av den framåtanda hon använder sig av nu.
Tidigare tyckte jag att en sådan här önskan från min sida kändes som en utopi men det har visat sig att det även går att uppnå en sådan.
Jag upplever att det vissa egenskaper som jag faktiskt har saknat väldigt mycket, har vaknat till liv hos henne. Hennes glädje med ett smittande skratt, hennes humor, omtanke och kärleksfullhet mm. har jag fått ta del av den senaste tiden. Jag hoppas verkligen att dessa fina egenskaper kommer att finnas precis under ytan och inte tappas bort då det kommer en dag som kan vara jobbig.
I dag ska jag fortsätta leva i min dröm, mysa och bara ha det skönt!
Jag önskar alla er andra en skön, mysig dag och att ni får ha det bra och njuta av helgen.

2 kommentarer:

  1. ***Underbart*** vännen....

    // ♥ Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Underbart med positiva framsteg :))) Hoppas det fortsätter så så ni kan känna att saker faktiskt kan vara bra också =))

    SvaraRadera