söndag 5 december 2010

Mys och skratt!

Ytterligare en helg har snart passerat och min dotter har varit hos mig från fredag till idag efter frukost.

Hon skulle ha åkt hem i går men jag frågade henne igår om hon ville stanna till i dag och hjälpa mig med ett par saker och därför blev det en natt mer än som sagts.

Vi har haft det mysigt, lugnt och skönt, det har varit en del skratt och humor. Ja, det har varit en skön och avslappnad stämning mellan oss.

Vid sådana här tidpunkter skulle jag vilja vilja stanna klockan och befinna mig i den sköna stämningen en längre tid eftersom det numera blir alltför sällan vi delar sådana stunder.

Jag har många gånger saknat den glädjen och lättsamheten mellan oss vilket egentligen är en naturlig del hos oss. Skrattet och humorn har varit en del av vår gemensamhet, det är det som burit oss fram genom alla svårigheter under alla de jobbiga år som gått. Tyvärr är det så att det har varit så mycket jobbiga och tunga känslor som styrt och därför har skratt och humor fått stå tillbaka i brist på utrymme och ork.

Men en sådan här helg då dessa känslor får vara framme så länge och så starkt, känns det som att få en underbar gåva.


Nu önskar jag er alla en mysig söndag!

Kramar Zita.

BIA
som skrev en kommentar till mig med en till frågor och funderingar. Du får gärna maila till mig så ska jag svara dig. Maila på

zitas@live.se


1 kommentar: