måndag 20 december 2010

En härlig lördagskväll!


Nu är det ett tag sedan jag bloggade och det beror mest på att jag har haft en syster här några dagar och för att jag inte har varit hemma så mycket men till en viss del även på ett jag inte har haft ork.
I fredags kom Linda hit och sov över natt. På lördags eftermiddagen åkte vi hem till henne för att ge Mysan mat och för att vi båda skulle klä om och göra oss i ordning inför lördagskvällen. I bitande kyla och yrande snö tog vi bussen för att åka till ett par goda vänner till mig.
Vi hade en underbart trevlig och rolig kväll med god mat och dryck, mycket prat och skratt. Jag njöt för min egen del men även för min dotters del då jag såg hur hon trivdes och mådde bra.
Då förrätten serverades fick vi veta att det var lite grädde i den och först tänkte jag, "hjälp hur ska Linda reagera nu". Men då jag mötte Lindas blick och enbart såg glädje och lugn i hennes ögon, blev jag genast lugnare. Efterrätten bestod även den av lite grädde men då var det som att jag inte alls brydde mig om det eftersom jag hela tiden kunde känna Lindas lugn och otroliga glädje.
Det var länge sedan jag upplevt Linda på detta sätt! Hon var fylld av lugn, en harmoni som gränsade till lycka. Det formligen strålade om henne och ni kan säkert förstå lite av de underbart härliga känslor jag fick då jag såg detta hos henne.
Själv var jag helt avspänd och njöt så mycket av varje sekund utan att tänka på tiden. Plötsligt var det dags att rusa till kvällens sista busstur och då vi kom hem till Linda värmde vi oss med en mugg te' och knaprade i oss var sin knäckebrödsmörgås.
Innan jag åkte hem i söndags så bjöd Linda mig på lunch vilket jag uppskattade mycket.
Väl hemkommen hade jag en kelen, hungrig och lekfull katt att ägna mig åt men det känns skönt då en liten fyrbent varelse möter mig vid dörren och svansar runt omkring mig med svansen högt buren och spinner högt och mysigt.
Önskar er alla en mysig kväll!
Kramar Zita.

1 kommentar:

  1. Man såg verkligen på korten på henne som tog den kvällen att hon såg glad ut på riktigt =)))

    SvaraRadera