fredag 18 juni 2010

I dag var det möte inom öppenvården på f.m vilket jag inte kunde delta i men har fått berättat för mig i efterhand vad de kom fram till. Alla vardagar kommer Linda att att gå till öppenvården, laga mat och äta lunch och middag. Jag vet inte så mycket mera just nu eftersom jag inte har läst det papper Linda hade med till mig, jag ska läsa igenom det i morgon.
Jag tycker det känns väldigt bra att hon får något att gå till på vardagarna och att vi på det viset enbart ses morgon och kväll. Vi kan då uppskatta den tid vi får att umgås med varandra och hon får ta del av lite socialt umgänge vilket också är väldigt viktigt.
Linda söker en ny lägenhet och kan inte tänka sig att sova i den lägenheten hon har nu och detta innebär att vi kan få bo under samma tak en längre tid till och därför är det viktigt att vi inte sliter ut vår mamma-dotter relation. Det är inte enkelt då en vuxen dotter flyttar hem igen efter att ha haft eget boende i några år, för vår del är det viktigt att vi kan göra saker var och en för sig.
En stund efter mötet träffades jag och Linda för att inta en lunch tillsammans och sedan, vi åt och gick sedan på sta'n och kikade på rean. Nu är vi hemma igen, har ätit och nu sitter vid våra datorer på olika håll här hemma. Sedan blir det att koppla av, se något på TV och njuta av en stor mugg te'.
Önskar er en trevlig fredagskväll!

1 kommentar:

  1. Låter som en bra planering =)) Hoppas det löser sig med lägenhet snart =)

    Tänker på er =)

    SvaraRadera