torsdag 2 juni 2011

Tid tilsammans med min dotter!

I morgon eftermiddag ska jag träffa min dotter ca 15.30 och vi ska gemensamt gå till sta'n en sväng vilket känns som en evighet sedan.

Två timmar har vi att umgås med varandra och jag ser verkligen fram emot att dela dessa med henne.

Eftersom hon har vak efter alla måltider så är det svår att få till två timmar i följd men vid den här tiden går det bra. Linda och jag har två timmar i veckan som vi tillsammans kan göra något utanför avdelningen.

Jag tycker att det just nu känns bra med den tiden och att det kan räcka och jag måste säga att jag är tacksam över att avd inte lägger över matvak och annat ansvar på mig.

Jag är glad för att Linda får vara inlagd med allt vad det innebär och jag är stolt över min dotter som härdar ut, även om jag vet att det är jobbigt för henne på många sätt.

Både hon och jag vet att det inte finns någon annan väg att gå och att hon måste må bättre om hon ska få njuta av sommaren och orka göra något.

Då läkaren på avd anser att hon klarar att ha permission eller bli utskriven så kommer vi att göra en gemensam resa till Stockholm, antingen över dagen eller ligga där en natt.

Vi får se hur allt ser ut den dagen så det får vi avgöra då.


Önskar er en fin sommarkväll!


Kramar

Zita.

4 kommentarer:

  1. Hoppas det löser sig till det bästa =)))tänker på dig! =)<3

    SvaraRadera
  2. Jag längtar oxå tills i morgon det ska bli så mysigt:-) ja mamma i sommar ska vi till stockholm:-) älskar dig

    SvaraRadera
  3. Det är väldans bra att avdelningen inte lägger över ansvaret på dig. Du har rätt att bara" få vara mamma.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det kan vara nog så svårt att bara vara mamma iblnad också. Beundrar verkligen er styrka. Hoppas ni hade två härliga timmar tillsammans =)
    Kram Åsa-M

    SvaraRadera