torsdag 26 maj 2011

Dygnet runt vård!



I dag blev den här tjejen inlagd på psyk och får dygnet runt vård med sondmatning om hon inte får i sig de kalorier som hon ska ha. Detta bestämdes på mötet idag och jag måste säga att det känns otroligt skönt.

Om min dotter ska kunna tillgodo göra sig det stöd och den hjälp hon kan få genom sitt stödteam så måste hon först få en viktökning.

Som läget är nu så är hon instabil, glömsk och har dålig tankeverksamhet och detta kan bara förbättras genom att hon får i sig den näring som hennes kropp är i stort behov av.

Jag vet inte så mycket om det som avhandlades på mötet eftersom jag och Linda inte har hunnit att prata så mycket ännu. Jag ska ringa till henne i kväll så att jag får veta lite mer.


Om Linda kämpar på nu så kanske hon kan får börja i DbT vart efter och förhoppningsvis kan även det vara bra för henne.


Önskar er en riktigt skön kväll!


Kramar

Zita.

5 kommentarer:

  1. Har inga kloka ord att ge, men en kram över har jag alltid, full med styrka. Till er båda. Kram!

    SvaraRadera
  2. DBT är jättebra =))) Det hjälper/hjälpt många =))) jag tycker det är bra =)

    SvaraRadera
  3. Skickar dig en stor stor kram! Och håller alla tummar på att det ska funka nu. Tänker på dig och din dotter!
    //Mib.

    SvaraRadera
  4. Jag har en dotter på 10 år som lider av samma sjukdom. Hon lever endast på sondnäring för närvarande, vi får i alla fall ha henne hemma hos oss. Det är så svårt. Önskar er all lycka

    SvaraRadera
  5. Kramar om er & ni finns i mitt ♥........

    SvaraRadera