onsdag 11 maj 2011

Glasstund=glädje!



I dag träffades jag och min dotter en kort stund inne i sta'n. Vi gick till vår kända glassbar och köpte oss var sin strut med en kula glass i. Vi satte oss i solen på en trappa och njöt av glassar och sol, samtidigt fick vi oss en liten pratstund.

Det kändes bra att sitta där tillsammans med min dotter och avnjuta glassen, hur naturligt som helst.

Efter vår lilla gemensamma stund skildes våra vägar då Linda skulle på ett samtal med stödteamet och jag tog bussen hem.


I dag frågade min dotter mig om jag vill delta i ett lite större möte som ska vara om ett par veckor. Jag vet inte ännu hur jag ska göra men jag ska fundera på det.

Jag vet i varje fall att om jag är med på detta möte så ska det vara som mamma och även fortsätta så eftersom jag absolut inte vill gå in i en vårdarroll igen.

Men som sagt.....jag ska fundera på saken och verkligen känna efter vad som känns rätt och om det kan vara till någon nytta för Linda.


Önskar er en skön kväll!


Kramar och tankar till er alla!

Zita

4 kommentarer:

  1. Tack för en jätte fin glass stund i solen <3

    SvaraRadera
  2. härligt med en glasstund =))det behöver ni =)

    SvaraRadera
  3. Hej, vad mysigt med glasstund! Förstår dina funderingar kring att vara mamma kontra vårdare. Jag skulle ju också egentligen vilja vara bara mamma men senaste tiden har jag istället bundits närmre Tjabolina. Det känns konstigt. Det känns fel. Men nu kan jag inte göra så mycket åt det.... Vi får hoppas att det löser sig både för dig och för mig. Kram från Mib.

    SvaraRadera
  4. Ååååå,va' härligt och gott / Kraaaaaaaaaam på er ♥........

    SvaraRadera