söndag 15 maj 2011

Blandade känslor!

I fredags efter lunch möttes jag och min dotter i sta'n för att åka hem till mig.

Vi hade en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans och på lördagen efter frukosten så åkte Linda hem till sig.

Det var inte alls planerat att hon skulle komma hit på lördagskvällen men det blev så och vi fick trots tidigare diskussioner en trevlig lördagskväll.

Efter lunchen idag åkte hon hem till sig och jag har fått eftermiddag och kväll för mig själv vilket jag verkligen har uppskattat.


I morgon ska jag till Anhörigcentret på samtal och eftersom det är ett bra tag sedan jag var där så är det med lite blandade känslor jag kommer att gå dit.

Jag tycker att det är skönt att få gå dit och prata av mig men samtidigt så kan jag känna ett visst motstånd eftersom jag ibland tycker att det är jobbigt att prata om vad jag känner och upplever beträffande min dotters problem.

Så länge jag inte pratar om det så kan jag hålla en viss distans till det jag känner men då jag börjar att röra i det så blir tankar och känslor så påtagliga och det blir med ens mycket jobbigare.

Samtidigt så är jag väl medveten om att jag i långa loppet vinner på att "lätta på trycket" men som sagt, lite jobbigt känns det.


På hemväg från sta'n ska jag stanna hos min frissa och klippa av mig lite hår.......igen! Undrar om de använder sig av någon form av blomstra för att jag ska komma dit ofta. :-)


Detta blev en liten kort uppdatering men jag hoppas att jag snart ska få inspirationen och orken tillbaka för att skriva lite oftare.

Det är nog inte enbart bristerna på detta det handlar om utan en stor del av mig är för närvarande så förbaskat trött på problematiken ätstörningar så att jag inte vill skriva eller prata om det.


Önskar er en fin kväll!


Styrkekramar till er alla.

Zita
















2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är bra att du tar avstånd från ätstörningsproblemen..det BEHÖVER du ! <3<3 och ibland är det bra att låta saker bara vara istället för en står elvisp ska röra runt i allting :P:P

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där. Fick lite tankar när jag var hos min kurator sist. Just att det blir så jobbigt när man börjar röra runt och se sånt som man täckt över med flera lager jord... Efter ett tag kan det vara skönt att ha gjort det, men ibland är det kanske så att man inte har den orken eller tiden att ta tag i det där när det kommer.... Jag vet inte vad jag vill säga med detta, men följ ditt hjärta och din egen ork och lust. Kram på dej!

    SvaraRadera