onsdag 3 november 2010

önskar jag er alla med en varm tanke och kram!



1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade hit till din blogg genom psykiatrin.blogg.se. Ville bara lämna ett avtryck, har bläddrat i ett par inlägg och den bild jag får av dig är framför allt att du är en väldigt stark människa! Och med stark syftar jag inte endast till att du orkar stå på dig utan även att du vågar visa dig svag men att du reser dig upp efter varje fall, för fall kommer, toppar och dalar är naturliga delar av ett tillfrisknande. Du är med allra största säkerhet ett otroligt stöd för din dotter, men jag hoppas innerligt att du tar hand om dig själv med.
    Får jag fråga hur gammal din dotter är? Och hur länge har hon varit sjuk?(Du kanske har skrivit det i nåt inlägg men tyvärr har jag inte riktigt orken att läsa genom alla inlägg just nu, det får bli senare).
    Jag är själv psykiskt sjuk (diagnostiserad som bipolär och med emotionellt instabil personlighetsstörning som primärdiagnoser, men har även ätstörningsproblematik, mm.) Att ha med psykiatrin att göra är ett gytter av bråk, skrik och kämpande.. Jag var själv inlagd mellan 30 september 2009 och 26 april 2010. Nu går jag i DBT och försöker komma på fötter igen - en gång för alla denna gång.
    Vet att min mamma (och resten av min familj) har tagit mycket "stryk" under mina sjukdomsår, men detta är något jag nog inte har förstått hela tiden utan något som har kommit ikapp mig nu. Men viktigt att påpeka är att man blir starkare som familj trots all skit - det tror jag i alla fall.
    Ja, nu blev det ett par rader..
    Ha en jättebra dag, många kramar!

    SvaraRadera