måndag 15 november 2010

Bingolotto

I går hade jag en skön och välbehövlig dag för mig själv. Sent på eftermiddagen ringde min dotter och var besviken över att hennes kontaktperson ringt och lämnat återbud till Lindas inbjudan. De skulle dricka te', mysa och spela bingolotto. I bland händer sådant men då jag hörde hur besviken hon var frågade jag om hon ville komma hit så att vi kunde spela bingolotto tillsammans. Hon blev glad och erbjöd sig att köpa en lott åt mig. Det var en sak som jag uppskattade och blev glad över i vårt telefonsamtal, det var att Linda frågade om jag ville att hon skulle åka hem efter bingon.
Hon tog inte för givet att hon skulle stanna och hon lät även mig få fatta beslutet och givetvis sa jag att hon skulle stanna och sova här. Jag måste bara berätta detta eftersom hon agerade på ett friskt och vuxet sätt då då hon frågade mig vad jag ville.
Då hon kommer har hon köpt gott matbröd så det blev te' med bröd,skinka och grönsaker. En trevlig stund tillsamman innan bingolotto tog sin början.
Fortsättningen på kvällen var lika trevlig men inte blev det någon bingovinst!

2 kommentarer:

  1. OOo...*tår i ögat* man blir ju rörd av att läsa det, hur fint som helst av henne :)))

    SvaraRadera
  2. haha, skrev jag ögat verkligen? =) blev osäker =))*pinsamt*

    SvaraRadera