söndag 14 november 2010

Bok för anhöriga

I dag har varit en riktig slappar dag. Jag har läst lite i en bok för anhöriga som jag varmt kan rekommendera Vara anhörig av Åsa Moberg.
Har enbart läst sidorna om ätstörningar än så länge men tycker att det gav en hel del.
Jag är annars inget för att läsa böcker om den problematik jag omges med eftersom jag tycker att det kommer mig för nära och väcker alla mina egna känslor till liv gång på gång.
Det finns böcker som handlar om självskade beteende och jag har aldrig kunnat läsa dem, även om min dotter inte skär sig själv längre så väcker det gamla känslor till liv och allt blir så fruktansvärt påtagligt.
Jag önskar er en skön och mysig fortsättning på den här dagen!

3 kommentarer:

  1. Bra att du inte kommer för nära sådant du annars får ha nära dig mest hela tiden. Bra att du vet vad du orkar =)) Jag har läst typ massa självskade-böcker...men det är väldigt tungt .

    Ha en fortsatt bra kväll =))

    SvaraRadera
  2. hittade precis till din blogg och fastnade för ditt sätt att beskriva hur det är att leva i närvaro av en ätstörning, utifrån en mammas perspektiv. jag har själv anorexi sedan många år tillbaka. genom att läsa dina tankar får jag en insikt i hur min egen mamma har/haft det. värdefullt! men det gör ont att läsa hur illa vi gör dem vi älskar mest...
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt mé slappardag...
    Ha en bra Månda',vännen /Kraaaam

    SvaraRadera