måndag 8 november 2010

Stödsamtal

I dag har jag varit på anhörigcentret och fått prata av mig lite vilket känns väldigt skönt efteråt.
Jag fick en bok för anhöriga. Den heter Vara Anhörig och är skriven av Åsa Moberg.
Den omfattar allt från ätstörningar till psykiska sjukdomar, den ska bli intressant att läsa.
För övrigt har jag i dag inte hunnit känna efter riktigt hur jag mår eller vad jag känner då jag haft fullt upp hela dagen. I morgon ska jag ta mig tiden till en riktigt lång promenad. Jag har ett par gå stavar stående och jag har inte prövat dem ännu men i morgon kanske jag kan få möjlighet att inviga dem. Det sägs att det ska vara väldigt bra så jag kanske blir helt utslagen och får dras med härlig träningsvärk sedan. :-) Men det får jag i så fall ta!
Nu ska jag värma mig med en varm mugg te' och bara slappa i soffan.

1 kommentar:

  1. Min mamma har också fått den boken,men aldrig läst i den =P

    SvaraRadera