lördag 6 november 2010

Tröttsamma diskussioner!

Jag och Linda träffades i sta'n igår och åkte gemensamt hem till mig. Vi hade en mysig kväll tillsammans med god mat, tända ljus och lite TV tittande. Lite senare på kvällen infann sig en lite dämpad stämning mellan oss eftersom det blev lite diskussioner angående en del runt hennes ätstörning. Även om det senare blev lite lättsammare mellan oss så satt en viss del av det dämpade kvar mellan oss.
I morse intog vi en gemensam frukost, småpratade och kikade i var sin tidning. Stämningen mellan oss var avspänd men ganska fort växlar sinnesstämningen hos min dotter och hon blir irriterad eller jätte ilsken på minsta sak.
Hur reagerar jag på hennes svängningar? Ibland reagerar jag med irritation tillbaka, ibland pratar jag lugnt med henne och ibland kan jag skoja bort det. Min reaktion beror på hur trött och sliten jag känner mig. Om Linda ofta kommit in på sig själv och sin problematik och jag ideligen försökt att leda in samtalet på annat,då har jag blivit ganska tömd på energi och mitt tålamod med hennes humör skiftningar avtar betydligt.
Vi åkte in till sta'n idag för att vi skulle gå på bio och äta mat någonstans.
Vi såg filmen "Tusen gånger starkare" den var lite seg men hade ett budskap som var värt
att begrunda efteråt. Efter bion blev det mat på Hälsofreak Jag har nog aldrig ätit en så god och fräsch sallad tidigare, det var massor av lax. kyckling, räkor, kräftstjärtar mm. mm. Vi blev ordentligt mätta men var ändå tvungna att dricka en kopp kaffe på maten och äta en godisbit till det. Vi hade en lugn, skön avslappnad matstund tillsammans. Efteråt följdes vi åt till busshållplatsen, där vi sa hej till varandra och åkte hem åt var sitt håll.
I kväll blir det att enbart att slappa och ta det lugnt, se på TV och dricka en stor mugg med gott, varmt te'.
Sänder er alla en varm tanke och kram!

1 kommentar:

  1. Tack för en mysig men kall bio stund=)
    Även maten på hälso Freak var super god.
    Kram

    SvaraRadera