onsdag 15 september 2010

Jag har legat däckad i en förkylning med en hemsk huvudvärk ett par dagar och har därför inte skrivit på bloggen. Känns som att det nu går åt rätt håll vilket jag verkligen hoppas, för jag ska gå på teatern på fredag och den vill jag inte missa efter som den ska vara väldigt rolig.
Lite skratt kan behövas mellan varven eftersom det gör att man får lite vila från oro och bekymmer.
I dag var min dotter här på en kort kaffe visit, det är mysigt att få krama om henne och se att allt är okey efter omständigheterna
I dag befinner jag mig i en slags vila från oro och andra tärande känslor. Det är som att kropp och själ stänger av sig och går in i en viloperiod mellan varven och det är nog tur det eftersom vissa känslor tar så hårt på mig eftersom jag lever med dem nästan dagligen.
Det är inte utan att jag känner mig skör som en porslinsdocka vilket absolut inte är likt mig,jag är en ganska stark person med ett väldigt stort tålamod. En dag hoppas jag att min styrka kommer att infinna sig hos mig igen men jag förstår att det nog kommer att ta sin tid.
Då jag ser att det går framåt för min dotter och att framstegen verkligen håller, då tror jag att jag kanske kan finna vägen tillbaka till mig själv och genom det finna min styrka, uthållighet och den starka livsgnistan jag faktisk saknar en hel del.
Önskar er en fortsatt skön onsdag!

3 kommentarer:

  1. Härligt med framsteg som håller =)))))

    SvaraRadera
  2. Tack för gott kaffe och trevlig snabbfika på balkongen<3

    SvaraRadera
  3. Hoppas förkylningen är bättre /Kraaaam

    SvaraRadera