fredag 10 september 2010

I går kom min dotter till mig efter det att hon ätit lunch med sitt stödteam. Vi hade en väldigt mysig eftermiddag och kväll tillsammans, vi fikade, åt tacos och såg på dvd film. Linda lovade mig att det inte skulle bli en massa prat angående maten, eller en sen kvällspromenad och det löftet höll hon vilket jag känner mig enormt glad över. Det blev ett dygn där mor och dotterrelationen fick råda och det är på den linjen jag vill att vår relation får vara.
Åh jag önskar bara att hennes kropp får må bättre, att hon blir snällare mot den för om hon gör det hjälper hon hela sig till att må bättre, orka mer, bli klarare i tanke och handling.
Människokroppen är ju otroligt tålig och har en fantastisk förmåga att läka sig själv men jag är väldigt orolig för vad som sker med hennes inre organ då hon först genom hjälp ökar i vikt och sedan förlorar denna uppgång. Inte bara en gång, utan flera gånger.
Just nu hoppas och önskar jag intensivt på att det ska ske en förändring till det bättre. Först och främst med hennes ä störning eftersom det är den som är det stora orosmomentet nu men jag önskar även att hon får hjälp med att hitta sig själv och sin inre trygghet så att hon en dag kan ta klivet ut till det friska livet och våga lämna allt problematik bakom sig.

4 kommentarer:

  1. Vad bra skrivit =)) , låter som en riktigt bra kväll för er båda =)) glad jag blir =) Hoppas det vänder till det bättre snart =)))

    SvaraRadera
  2. tack själv för en jättemysig kväll<3

    SvaraRadera
  3. Härligt!!!!
    /Kraaaaaaaaaaaaam till Er båda

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har på 2 dagar läst både din och din dotters blogg. Jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig. Så fruktansvärt det måste vara för dig att leva med detta i så många år. Jag har också blivit så förbannad på din dotter som är så självupptagen, missförstå mig inte jag vet att det är en sjukdom. Det är så tragiskt för dessa människor som hamnar i dessa situationer. Det jag har gått igenom är bara en bråkdel av vad du varir med om. Är mormor till idag en tjej på 16,5 år som vid 12 års ålder försökte ta livet av sig. Detta har sedan upprepats några gånger. Hon lider av depression och prestationsångest. Under en period skar hon sig själv för att dämpa ångesten. Jag har "bara" levt med detta i 4,5 år och det har nästa tagit knäcken på mig. Idag går jag på samtal för att släppa greppet om mitt älskade barnbarn. Orkar inte leva med denna ständiga oro. Ibland har jag tänkt ja men så ta livet av dig då... Detta ger mig ångest. Du gjorde helt rätt som bara ville vara mamma. Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt kommer att bli bra för dig och din Linda. Kramisar till dig. Jag har ingen blogg och måste skriva under anonym. Jag heter Eva.

    SvaraRadera