söndag 8 augusti 2010



I morgon är början på en ny vecka och den veckan börjar bra men hur slutet bli står skrivet i stjärnorna.
Linda ska möta sitt ordinarie stödteam och jag hoppas verkligen ett de sätter in bra åtgärder för hennes del. Det måste bli en stadig, nyttig lunch och middag, de måste även komma igång med samtal och införa en vettig och hållbar planering. Den planeringen måste följas helt och fullt fram till vi ska ha ett möte i början på nästa månad. Under dessa semesterveckor som gått har det inte blivit något bra resultat då det gäller vikten, om hon inte hade ätit mat och annat här hemma, vågar jag inte tänka på hur mycket hon skulle ha rasat i vikt. Men maten här hemma räcker inte för att hon ska öka eller ens behålla vikten, det måste mer till än så.
Det andra som är bra i morgon är att jag ska träffa min samtalskontakt imorgon, då hon återkommer från sin semester. Efter vårat samtal ska jag sätta mig i massagefåtöljen och bli knådad. Jag kan inte påstå att det är skönt först eftersom den är ganska hård i sin massage emellanåt men efteråt känns det som att spänningar och värk i kroppen är helt borta. Jag blir totalt avslappnad och det är en skön känsla.
Jag uppskattar verkligen möjligheten att först få tömma mig på tankar och känslor och sedan få bli av med en massa spänningar i kroppen.
För mig är detta nödvändigt om jag ska
orka dela Lindas resa och för att jag ska orka ha ett eget liv.

3 kommentarer:

  1. vad skönt att få lite massage=)

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att stödteamet fixar till allt som de bör....
    Ha en skön Söndag & start på veckan/Kraaam

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen på det bästa för er bådas skull...du behöver verkligen tänka på dig själv.

    SvaraRadera