lördag 7 augusti 2010

I

I kväll är jag verkligen tom på tankar så istället för att
skriva mina vanliga inlägg visar jag er en bild på min katt.
Jag är en busig katt som heter Vilda och jag är ett år.
Jag är i kväll inbjuden som skribent till hennes blogg då hon själv är tom på tankar.
Lindas katt Mysan är min moster. Ibland får jag riktiga ryck och far mellan bänkar och bord men då kommer matte eller Linda och sprutar vatten på mig och det kan ni tro är inte kul att bli blöt i pälsen. För mig blir det lite jobbigt då eftersom jag måste slicka bort allt vatten.
Min matte har stängt in till rummen för hon vill inte ha oss. mig och Mysan där inne på natten eftersom hon är allergisk. Men när jag vet att min matte sover krafsar jag på dörren så att hon blir väckt och kommer ut och ska försöka träffa mig med vatten sprutan. Men jag är så snabb så jag springer snabbt ifrån henne.
Jag tycker att det är roligt att Linda och Mysan bor här, mest Mysan för hon och jag kan springa runt och jaga varandra, ibland slåss vi så det ryker päls ifrån oss.
En sak till jag tycker är roligt och det är att sno strumpor från Linda och gömma dem någonstans för hon blir så sur då. Ibland springer Linda och jagar mig och låter så konstigt, då blir jag rädd och gömmer mig under hennes säng.fast jag tycker det är lite spännande. Men ibland springer vi runt, runt och jag tror att Linda blir fortare trött än jag.
Ja nu vet ni vem jag är som min matte skriver om ibland.

3 kommentarer:

  1. Tja Vilda Mysan här!
    Läget tjejen lika trött som jag eller?
    Fan matte ville leka med mig men jag orkade inte=)
    Ligger helldre och tvättar pälsen har fått nån skit mellan trampdynan.
    och du näst gång du går på lådan kan du vell täcka över efter dig för matte skäller bara på mig annars.
    Mjau på dig
    riv o klös från mig

    SvaraRadera
  2. Naw,sååå söt lilla Vilda är /Jam & Kram!!!

    SvaraRadera
  3. jag brukar också blogga ibland.
    men nu var det länge sedan..
    Läs gärna lite. Mitt första inlägg är en presentation om mig och hur jag tyckte om att flytta

    Jam å kurr

    SvaraRadera