måndag 12 juli 2010

Nu är jag riktigt trött på psykvård, öppenvård mm. mm. Ingenting blir som det har sagts och bestämts på möten, jag förstår inte varför allt måste krånglas till.
Lindas kontakt i öppen vården skulle i skriva ut kontrakt som vi alla skulle skriva på men så har inte skett. Hon har inte sett till att allt det finns ett fast förankrat stöd innan hon gick iväg på semester. Det som bestämdes på mötet med öppenvården och stödteamet på mötet fungerar inte i praktiken. Visst det är semester tider och det kan jag ha överseende med men det är ändå så att inför semestrar ska det vara klappat och klart hur det ska se ut och det trots det måste fungera.
Visst Linda har ett eget ansvar för hur hon sköter matbiten men det är inte öppenvården eller någon annan som får ta ansvar eller känna ångest om hon går ner i vikt och blir dålig igen.
Nej som vanligt faller det på mig som anhörig! Jag varken vill, kan eller orkar uppleva ångesten av att se henne må dåligt igen eller inte veta om hon andas då jag kommer upp på morgonen.
Det är löften som ges men sällan hålls och det gör mig fruktansvärt besviken och arg.
Det måste till en förändring och det är öppenvården som ska se till att så sker.
Ha det bra i sommarvärmen!

3 kommentarer:

  1. Det är sant som du skriver
    det här skulle öppenvården ha sett till att det var klart nu.men men vi vet ju båda två hur psykiatrin fungerar eller snarare brister i att fungera.
    Ja ansvaret är mitt men det är inte psykiatrin som får dra det tunga lasset igen om jag blir sämmre,Det är inte dom som måste gå omkring och vara oroliga,Det är det du som gör.

    <3kram<3

    SvaraRadera
  2. Förstår att du blir besviken *Kramar om*

    SvaraRadera
  3. Du har rätt ! Det är inte klokt...de bara släpper en ensam när det är semestertider och så kan det sluta hur som helst...och det ligger verkligen INTE på ditt ansvar....det är jättedant att du ska få ta det ansvaret..!

    SvaraRadera