söndag 11 juli 2010

Idag har jag och Linda haft en diskussion om något så banalt som en kringla. Vi hade bestämt att vi skulle gå till ån och bada, vi skulle ta med kaffe och som jag tyckte en kringla som efter middagsmål. Vi åt en lättlunch och av den anledningen tyckte jag framför allt då Linda behövde få i sig något till mellanmålet men det blev en diskussion om något så banalt som en kringla. Egentligen handlade det inte om kringlan utan mer om att Linda skulle äta något mellan lunch och middag eftersom hon har minskat på frukost och lunch.
Den oron jag bär inom mig kan plötsligt bli starkare och göra sig påmind av en sådan här händelse. Rädslan för en viktminskning följer mig varje dag och ser jag då att det blir något utöver det vanliga i Lindas matintag så mår jag dåligt.
Det hela slutade i varje fall med att vi intog vårt kaffe med frukt på balkongen och senare gick vi ner till ån. Linda slängde sig i vattnet och jag vadade försiktigt i och ville inte alls doppa mig men vann över min feghet och och gjorde just det.....doppade mig. De var premiärbadet för oss, vi är båda riktiga badkrukor så vi var väldigt nöjda med oss själva då vi gick hem igen.

2 kommentarer: