måndag 19 juli 2010

Jag och min dotter har pratat lite ikväll om förtroende och ärlighet.

Det är med sorg i hjärtat som jag måste medge att jag inte

kan lita på att det Linda säger är sant då det gäller mat.

motion och kräkningar. Jag kan enbart hoppas på att hon är ärlig.

Innan Linda fick sin ätstörning och hon lovade mig något så kunde

jag lita på henne fullt ut men vart efter ätstörningen

förvärrades så tilltog lögnerna och i början visste jag
inte vad jag skulle tro.
Då lögn efter lögn uppdagades minskade förtroendet och nu
får hon verkligen jobba på att få det tillbaka. Tråkigt nog raseras det lätt
vid minsta lilla lögn.
Jag längtar efter den dagen då jag kan lita på henne då hon berättar för mig
vad eller om hon har ätit mat osv Det skulle underlätta otroligt mycket
i vår kontakt eftersom hon mår dåligt av lögnen och jag mår dåligt av
misstron och misstänksamheten
Som mamma kan jag ge mycket till Linda men är det något jag inte kan ge
så är det viljan, kämparlusten och modet att släppa taget om sin ätstörning.
Jag hoppas att hon inom en snar framtid vågar ta klivet ut till livet
och då upptäcka att det är skönt att leva och upptäcka att hon bestämmer över
ätstörningen och inte tvärtom.
Jag kommer att fortsätta med att stå vid min dotters sida, uppmuntra henne,
kämpa för och med henne så länge min ork räcker till men jag kan
inte förneka att det tar på krafterna otrolig mycket.
Det jag vet är att jag alltid kommer att älska henne och att hon är
väldigt värdefull för mig.



3 kommentarer:

  1. Tack mamma det här inlägget var gripande.
    jag vet att du älskar mig och jag vet även att du älskar mig.
    Tack mamma för att du står vid min sida i alla lägen.
    Jag förstår att det är svårt med till liten men jag jobbar på det.
    Jag försöker verkligen.
    Jag hoppas att du kanske kan se en liten strimma av det?
    Inte mycket men kanske lite grann i allafall i vissa avseenden.<3

    SvaraRadera
  2. OOo....fint skrivet...måste vara väldigt påfrestande att inte kunna lita på någon man tycker väldigt mkt om...hoppas hon en dag kommer vinna ditt förtroende :)

    SvaraRadera
  3. Förstår att det är svårt att Lita på din goa dotter,men...
    Det är ju inte av Elakhet utan för att du bryr dig så oerhört mycket om henne & älskar henne /Kraam från mig!

    SvaraRadera