tisdag 4 oktober 2011

Äntligen färdigflyttat!

Äntligen är det mesta av min dotters flytt överstökad och mycket är avklarat i den nya lägenheten.

Jag och dottern övernattade från i går till i dag hennes lägenhet och straxt före lunch gick vi hem till mig för att laga oss lite mat. Linda blev sedan upphämtad för att åka till Berga för att få lägenheten besiktad.


Det känns helt fantastiskt att allt tungt jobb runt flytten är avklarat. Nu är det roligare saker som väntar, inhandling av möbler, gardiner mm vilket vi ska göra tillsammans. Sedan blir det inredning som gäller och det får min dotter sköta som hon vill.


Jag hoppas att hon snart kan få lite frigång så att hon kan åka till sin lägenhet själv och vara där och plocka. Hon kommer till mig på lördag och då kommer vi att sova hos henne till söndag men sedan vet jag inte hur det kommer att se ut framåt.
Jag kommer att försöka att lägga en del tid på mig själv och lyssna till mina egna behov så att jag kan landa lite i mig själv.


Det har inte bara varit fysiskt ansträngande utan även psykiskt eftersom det funnits så mycket oro över hur vi ska få tiden att räcka till eftersom Linda inte fick åka till Berga själv.

I bland har det känts väldigt tungt för att jag kände hela tiden hur pressen hamnade på mig eftersom det hängde mycket på när jag kunde hämta Linda så att vi gemensamt kunde gå till hennes lägenhet.

Personalen på avd har varit väldigt bra genom att de har hämtat Linda någon gång och mött upp utanför så att jag kunde fortsätta till bussen och åka hem till mig.


Nu ska jag unna mig en skön kväll och enbart lata mig och mysa.


Varma höstkramar till er alla!

Zita

3 kommentarer:

  1. Sänder värme och omtanke <3

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag måste börja med att säga tack för din blogg! Jag fann den igår av en slump och när jag började läsa så kunde jag inte sluta och har nu läst hela din blogg från början till slut.
    Jag är en tjej på 23 år som känner igen mig i vissa saker du skriver om och jag tycker det är fruktansvärt hur du och din dotter har blivit behandlade. Tyvärr är det så det fungerar i sverige idag men jag tycker att det är fel och man ska inte bara acceptera. Jag blir glad för Lindas skull att hon har sin mamma, dvs att du ställer upp och finns där för henne. Jag har själv en mamma som ställt upp för mig; precis som du; kanske lite för mycket genom åren och det blev bara så av bara farten. Tyvärr har jag fått uppfattningen om att mycket av ansvaet läggs på föräldrarna och att de delvis tar på sig det genom att de vet att barnen har det svårt, de anklagar sig själva och man vill ju bara göra någonting rätt någon gång, oavsett hur litet eller stort det är. Glöm dock inte att du är bra som du är. Ingen människa är superhjälte. Jag får dock verkligen verkligen känslan av att Linda inte kunde ha/haft en bättre mamma än dig.

    Jag kanske skriver helt galet men jag kände att jag bara var tvungen att säga det. Jag har så mycket som snurrar omkring i huvudet just nu efter att ha läst men det ä trots allt på ett positivt sätt.

    En sak till; Genom att ha läst din blogg så har jag fått "svar" på varför min mamma gör som hon gör och säger som hon säger i vissa situationer och jag får känslan av att ni upplevt och känt lite liknande saker men det var skönt att läsa och även att kunna förstå min mamma och våran relation lite bättre.

    Ta hand om dig.
    Många varma kramar från Emma.
    emma.pretty@live.se

    SvaraRadera
  3. Vill bara skicka dig varma Styrkekramar då du säkert har det extra tufft nu när din dotter åter mår sämre. Jag hoppas att du en dag ska få kunna få ro inom dig presic som mina föräldrar idag har fått då jag mår så mycket bättre och inte gör mig illa eller vill dö längre. Dom levde presic som du med ständig oro och massa känslor då jag befann mig på psyk under många många år.

    Massa varma Styrkekramar till dig igen från Linda

    SvaraRadera