måndag 1 augusti 2011

Just nu ler livet!

Just nu känns livet ganska behagligt även om jag fortfarande tar en dag i taget.

Kontakten med min dotter är för närvarande lugn, mysig och glädjefull. Vi har fått in skrattet och humorn i vår relation igen vilket jag känner är oerhört värdefullt.


Förra veckan var jag hos min syster från tisdag-fredag och det var väldigt mysiga och sköna dagar.

På fredagen mötte jag och systern upp Linda i Norrköping och gemensamt åkte vi till min lillasyster för att gratulera henne. Vi hade en trevlig stund där och vi blev bjudna på smörgåstårta och paj till kaffet.

Linda och jag tog senare pendeln hem och hade en mysig kväll tillsammans. På lördagen unnade vi oss en riktig slappardag och på söndagen efter lunch åkte hon hem till sig och Mysan.


Jag fylls av glädje och njuter av att se att min dotter just nu mår ganska bra både psykiskt och fysiskt. Visst har hon en lång väg kvar att vandra men det går betydligt lättare att stå vid hennes sida, stötta henne när hon inte är så tungsint och pessimistisk som hon varit tidigare i omgångar.


På torsdag åker vi till Skänninge marknad tillsammans med min lillasyster med man. Det är flera år sedan jag var där och därför känns det kul att åka dit.

Linda stannar hemma hos mig till lördag och åker efter lunchen


Önskar er alla en fin sommarkväll!


Kramar

Zita.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar