onsdag 20 juli 2011

Lite tyngre tillvaro!



I går mötte jag min dotter i sta'n och vi åt lunch tillsammans. Det var en trevlig stund då vi åt vår bakade potatis med tillbehör. Efter det var det meningen att vi skulle spela minigolf men tyvärr öppnade sig himlen och det brakade loss med åska och ösregn.

Mellan skurarna blev det lite ögonshopping och en glass på Bosses glasbar.

Vi skiljdes åt vid busshållplatsen, Linda åkte till avd och jag åkte hem.


Just nu upplever jag det som att vi är inne i en lite tyngre period där jag får putta Linda framför mig vilket blir kämpigt efter ett tag.

Hennes humör går upp och ner som en berg och dalbana och jag försöker att inte åka med men rent automatiskt gör jag det till en viss del eftersom skiftningar i humöret påverkar ganska starkt.


På fredag ska vi ses och ta en sväng till Ikea. Vi äter lunch där och och sedan går vi nog en sväng innan jag byter en rullgardin som jag köpt tidigare.

Linda ska vara hos mig fred-sönd men inte hela den sist nämnda dagen.

Jag känner att vi börjar falla in i det gamla mönstret då Linda var hos mig varje hel helg och så vill jag inte ha det igen. Jag vill inte känna mig låst utan jag vill kunna göra andra saker på en helg om jag känner för det och vill jag bara vara hemma ensam så måste jag få vara det, utan att känna press på mig.


Det är så lätt att tappa den ork och energi jag nu lyckats att bygga upp vilket har tagit lång tid.

Jag vill behålla den orken, bättra på den dag för dag och absolut inte känna att den raseras.

Det är inte bara jag som mår bra av det utan även min dotter med.


Jag önskar er en skön sommarkväll!

3 kommentarer:

  1. Jag förstår precis den där känslan att man vill/behöver egen tid och inte varje helg ha sina barn hos sig pga ett dåligt samvete om de inte får komma. Jag kämpar med samma sak. Har nu på morgonen suttit med almanackan och kollat in hur helgerna ligger i augusti och gjort en lösplanering. Mr Johnsson planerar ibland saker utan att tala om det för mig så jag måste invänta honom och kolla först, men sen ska jag visa förslaget för Tjabolina och det känns skönt att ha gjort en ordentlig planering. Jag ska försöka hålla det till att hon kommer hem en helg per månad sen när jag börjar jobba.... vet inte alls om det funkar, men jag hoppas det.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tänker på Er ♥..
    /Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Bra att du ser till ditt liv också och inte binda upp upp varenda helg utan göra sådant du vill :))

    SvaraRadera