måndag 13 juni 2011

Carpe Diem!

CCarpe Diem är ord som jag försöker att leva efter, vad jag fyller dagen med är inte viktigt. Det viktiga är att jag känner mig tillfreds med den.


Även då en dag känns tung och svår försöker jag att hitta något litet som kan förgylla bitar av min dag och konstigt nog så finner jag små pärlor här och där som jag tar vara på.


Livet är ibland besynnerligt och oftast vet man inte vad som väntar bakom nästa kurva vilket nog är bra i och för sig. Hur ofta tänker jag inte en sak och det blir något helt annat?

Känslor är också något som kan göra mig väldigt överraskad och förvånad.


Då min dotter varit här länge och ofta så längtar jag efter att få ha ensamtid och göra det jag vill göra men nu då vi inte ses så ofta, längtar jag efter att ha henne här så att vi får umgås och jag som mamma får rå om henne. Jag saknar den spontana tillvaron.....som att plötsligt komma överens om att ses och fika eller äta en bit mat mm.


Nu får hon gå ut med mig två timmar i veckan och det måste planeras in ett par dagar i förväg.

Jag klagar inte på den planeringen som har gjorts för den är bra men det blir så många ändringar i tankegång och känslor som plötsligt ska ställa om sig till något annat än det var tidigare.

Det är fruktansvärt jobbigt att gång på gång få ställa om sig tanke och känslomässigt men det är inte så mycket annat att göra en att försöka att anpassa sig till varje ny förändring som inträder. Men.........lätt är det inte!!!


Jag hade min dotter hemma hos mig från fredag eftem till lördag lunch och vi hade det väldigt skönt och mysigt tillsammans.

På onsdag efm kommer jag förmodligen att träffa henne på sta'n och umgås våra två timmar.


Åh vad jag önskar att hon ska få ett för henne betydelsefullt och friskt liv där hon kan leva utan inläggning på psyk.

Ja hela mitt hjärta skriker av längtan efter detta!


Sköt om er alla!

Styrkekramar

Zita







4 kommentarer:

  1. DU är stark som kämpar...riktigt stark är DU <3

    SvaraRadera
  2. Förstår att det känns i mamma ♥
    /Kraaaaaaaaaaamar om dig din vän Annmi

    SvaraRadera
  3. Ja visst finns det saker att glädja sig åt. Ibland ser man dom inte. Men det kan handla om nåt vackert eller något som nån säger eller gör. En gullig katt eller att det värmer i hjärtat när man ser ett litet barn.... Javisst finns det alltid något. När jag har mina svartaste dagar och nätter är jag inte säker på att jag vill se det vackra heller. Eller jag förstår inte att det är vackert. När jag mår bra förstår jag inte hur jag har tänkt... Jag förstår så väl din önskan om att din dotter ska få det bra. Och saknaden av att få träffa henne mer än bara så lite. Men jag tycker du är stark och modig som vill lita på andra människors hjälpande hand. Kramar i mängder!

    SvaraRadera