onsdag 17 november 2010

Prat vid fikat

Det får bli ett kort inlägg i kväll då jag har lite annat jag måste lägga tiden på.
Kan berätta att då jag var ute och gick ringde min mobil och då jag svarade frågade min dotter om hon fick komma på en fika.
Eftersom hon var här i går var jag nog inte så jätte ivrig på att hon skulle komma vilket jag sedan pratade med henne om vid fikat. Jag sa precis som jag kände det, att då jag är ute och går så blir det att jag kortar av min promenad tidsmässigt för att jag vet att hon väntar på mig hemma hos mig. Jag blir lite stressad av det och förklarade att hon inte kan åka till mig så ofta som hon önskar och vill och hon sa att hon förstår mig.
Vi hade ändå en trevlig och avslappnad fikastund tillsammans. Som läget är nu så är min dotter en härlig tjej att umgås med och det blir en del glada skratt för oss.
I morgonkväll är det teaterdax igen, "Family" heter den och har fått bra kritik så det ska bli intressant att se om det stämmer. Men innan teatern kommer min kompis hit så att vi kan äta lite mat gemensamt.
Vinet får vara för risken är stor att jag somnar mitt under föreställningen.:-)
Det kanske jag gör ändå för jag läste någonstans att den håller på i över tre timmar. Tur att vi ska dricka kaffe i pausen.
Jag kommer nog inte att blogga igen förrän på fredag och då får vi se om jag tyckte pjäsen var så bra som det sagts.
Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Det är jättekul att gå på teater, det gjorde jag en hel del förut med mitt ex :))) kan verkligen sakna det =)))

    SvaraRadera