söndag 5 september 2010

I går var jag och firade min dotter och hade en trevlig och fin eftermiddag med henne och några andra. Tyvärr är det förkylningarnas tid så en del kunde inte delta i firandet.
Om det skulle bli kaffebröd över hade Linda frågar bett mig om att ta hem det och eftersom det blev det, slutade det dock med att hon frös in och behöll det vilket inte var så klokt beslut av henne. Då jag åkte där ifrån kändes det inte bra att veta att hon hade bröd att frossa i men sedan bestämde jag mig för att det fick bli hennes ansvar eftersom hon hade ett val.
Hur det gick behöver jag nog inte gå in på men jag tycker det är ledsamt att hon utsätter sig själv för frestelsen eftersom hon vet hur det blir och även hur riskfyllt det är.
I dag har jag "bara varit", gått en promenad i solen och tillåtit mig att vara väldigt slö vilket jag verkligen njutit av att kunna unna mig.
I morgon ska jag gå till Anhörigcenter och få Taktil massage och direkt efter ha samtal med min kontakt. Massagen ska bli intressant då jag aldrig har prövat det och samtal är alltid lika skönt att få och jag upplever att det känns lättare efteråt då jag fått ventilera mig en del. Utan dessa samtal har jag en känsla av att jag inte skulle orka vara en mamma som har något att ge av mig själv till min dotter, inte heller till släkt, vänner m.fl
Önskar er alla en trevlig söndagskväll.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fortsatt Skön Söndagskväll & en bra da' imorgon /Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Tack för en jätte fin och mysig födelsedag.
    ocj ja du har så rätt i att jag inte skule ha haft kvar fika brödet<3

    SvaraRadera