onsdag 22 september 2010

I dag ringde jag åter upp en person som jobbar med Linda men denna gång i öppenvården. Jag ställde frågan"när ska ni sätta stopp för min dotters viktnedgång?" Till svar får jag" går hon under --kg så blir det psykakuten som gäller och det i sällskap med mig."
För mig är det helt ofattbart att man sätter en viktgräns för att sedan aggera först då den är nådd. Varför tar man inte tag i problemet direkt då man ser åt vilket håll det går?
Den psykvård vi har här skrämmer mig något fruktansvärt!
Det är hög tid att politikerna vaknar upp ur sin dvala och gör en rejäl efterforskning i hur psykvården ser ut och vad som behöver förändras till det bättre. Den listan skulle bli lång!
Nu har jag fått ur mig en del ilska och det känns onekligen skönt men det ofattbara kvarstår!

4 kommentarer:

  1. det är fan inte klokt, så kan de ju inte säga :(( Fan vad förbannad jag blir!! snacka om att inte vilja se problemet :((

    SvaraRadera
  2. Heeelt otroligt - Stå på dig /Er - /Kraaam

    SvaraRadera
  3. Men det är helt sjukt!!
    Psykvården är katastrofal.
    Jag skulle först till psyk den 27 oktober. Det är en månad, rätt mycket för en som annars går 2 gånger i veckan.
    När jag sen ringde idag och frågade om det verkligen inte fanns tid innan dess så fick jag nej.
    När jag sen sa att jag skurit mig Igen så fick jag tid på måndag.

    Ska det verkligen behöva till drastiska saker innan man får hjälp..?

    Stå på er!!

    SvaraRadera
  4. Jag kan förstå dig att du reagerar på att de inte tar tag i det direkt...men vad säger din dotter själv om detta?

    Hoppas du får en fin helg. Kram!

    SvaraRadera