fredag 13 augusti 2010

I går pratade jag i telefonen med en av tjejerna i stödteamet och efter torsdagens turbulens så frågade hon om jag kunde komma till sta'n kl 14.00 så att vi kunde ha ett litet möte.
Jag åkte dit och det var jag, Linda och de som jobbar med Linda. Vi pratade och diskuterade lite fram och tillbaka för att vi skulle komma fram till ett resultat som skulle kännas bra för både mig och Linda. Jag och Linda kunde mötas på halva vägen beträffande den här helgen. Vi kom överens om att hon under lördagen och söndagen åker hem till sig och tillbringar dagarna där för att komma tillbaka hit lagom till middagen och sedan sova här. Måndagskvällen åker jag hem till henne och sover till tisdagen och senare den dagen hämtar Linda sin katt Mysan så att även hon får flytta hem och vara hos Linda.
På fredagen kommer Linda och sover här över natt och så kommer vi att göra ett par veckor fram över. Genom att vi tillbringar två kvällar tillsammans och att Linda inte är ensam de nätterna hoppas jag ska kunna ge henne lite trygghet och ork för att klara de resterande kvällarna och nätterna i veckan. Hon kommer även att få tillsyn en gång per kväll då hon är själv och hon vet var hon kan ringa och prata om det skulle bli jobbigt.
Jag vill bara få vara en vanlig mamma som finns här för min dotter, torka hennes tårar, prata, stötta, uppmuntra, krama, umgås, skratta och ge henne min kärlek. Jobbet med hennes problematik och ansvarsfrågan överlåter jag helt åt Linda, hennes ätteam och öppenvården.
Jag önskar er alla en fin och skön helg med värme och sol!

2 kommentarer:

  1. Så bra du skriver,vännen....
    Önskar Er en underbar helg/Kraaaaaaam från mig!

    SvaraRadera
  2. Tittade förbi här, lämnr avtryck efter mig. Finns inget som e värre än när ens bran "lider".

    SvaraRadera