måndag 30 augusti 2010

I dag har jag rensat i mina garderober och oj, vilket utrymme jag har nu sedan Linda tog med sina kläder då hon flyttade hem till sig. Fast en del har hon dock lämnat kvar såg jag och det kan vara bra när hon sover här vid något visst tillfälle.
Jag har gått en promenad på ca en timme och lyssnat på talbok. Det är verkligen en avkoppling för att jag då kan slå bort alla tankar och känslor.
I går kände jag mig enbart tom men jag måste nog tillstå att en gnagande oro har börjat att ge sig till känna vilket jag tycker är jobbigt eftersom jag upplever att oron äter upp mig inifrån.
Min oro bottnar i att se hur Linda har tappat i vikt och för hur det kommer att gå för henne. Det kan kanske tyckas konstigt att jag backar i från att vara delaktig i hennes behandling då jag är medveten om hennes viktminskning. Sanningen är den att hon tappade även då hon bodde här eftersom hon inte åt tillräckligt och gick sina tio minuters promenader på kvällen. Att hon flyttade hem spelar ingen större roll i det sammanhanget och hon har matstöd tre gånger om dagen nu vilket jag ändå tycker är bra.
Nej nu ska jag återgå till nuet och för min del är det att göra i ordning lite mat.

2 kommentarer:

  1. Åååå,rensa garderoben skulle ja me behöva -Har inte gjort det på 1 år -
    Tycker du gör rätt i det du gör & du överger ju inte din dotter för detta,du är en bra mamma som behöver göra detta,tror ni blir starkare bägge/Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Ja visst har jag en bra mamma=)
    Värdens bästa<3<3<3

    SvaraRadera