söndag 1 augusti 2010

Efter att gårdagen var tung och lite jobbig så har dagen varit betydligt ljusare och lättsammare. Vi bestämde oss för att göra något idag och eftersom vädret är lite nyckfullt så bestämde vi oss för att tillbringa dagen på Ikano. Jag blev bjuden av min dotter på kaffe och smörgås. det var en mysig fikastund med lättsamt prat och fniss.
Det är viktigt att det kommer in en del positiva händelser som kan skingra det som känns jobbigt och tungt. Då vi kom hem lagade Linda maten som vi sedan åt tillsammans framför en bra dvd film.
För en liten stund sedan kom hon hem efter en promenad på 10-15 minuter och jag ska vara ärlig och säga att jag inte kände någon oro över att hon gick. Jag är väl medveten om att hon kanske inte behåller det hon har ätit ikväll. Men vad kan jag göra och vad hjälper det att jag sitter och oroar mig? Jag kan inte låsa in en 25 åring för att det inte ska hända något men visst önskar jag ibland att jag kunde sätta henne i en ostkupa för att inget skulle kunna hända med henne. Realiteten ser annorlunda ut och det är jag väl medveten om det. Men.....känslan av att vilja skydda den man älskar är otroligt stark, vilka en orsakerna är som ligger bakom.

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite bra saker idag =)))) Det behöver ni =)

    SvaraRadera
  2. Härligt! med fika,skratt mm
    Jag förstår dig precis det där med att skydda sina älskade/Kraam

    SvaraRadera