tisdag 6 juli 2010


Nu har Linda kommit igång lite med sitt stödteam. Hon åker hemifrån vid elva tiden och är inte hemma igen förrän mellan 18-19 tiden så vi är i från varandra några timmar nu och det känns väldigt skönt.
Det är ju semestertider nu och ingenting kommer igång ordentligt förrän efter semestrarna men det är ändå bra att hon har någon stans att gå och även få äta mat med stöd. Jag tycker att hon verkar nöjd och att hon tycker att det är skönt att komma hem ifrån. För min egen del känns det väldigt bra och jag får tid för mig själv som jag kan spendera som jag vill.
I går var jag på Anhörigcenter och fick ventilera av mig en del, sedan fick jag sätta mig i massagestolen och bli masserad från topp till tå. En härlig känsla efter åt då jag kände mig helt avslappnad. En liten parentes( Linda kom och gav mig en kram och bredde sig sedan en smörgås med skinka, ost och päron) sådant gläder mig.
För att återgå till min samtalskontakt så går hon på semester i fyra veckor och det kommer jag att känna av. Jag kommer nog att vara överfull av tankar och känslor då jag kommer dit igen men jag ska gå dit på måndag och sätta mig imassagestolen igen. Har även en tid för takttil massage som jag aldrig tidigare har prövat på men ser fram emot att få.
Känslor är besynnerliga, då man minns anar det så väcks en jobbig känsla till liv. För mig räcker det med att jag märker en förändring angående Lindas mat eller att hon blir negativ till att kämpa eller till att äta tillräckligt med mat mm.
Men just nu gläds jag över att hon sitter vid sin dator i köket och äter sin smörgås för att hon var hungrig.
Önskar er alla en fin sommarkväll.

2 kommentarer:

  1. vad underbart bra....:)) ge en kram och bre sig en macka :))) sånt blir man glad av =)))

    SvaraRadera
  2. Låter ju bra *Kramar om er*

    SvaraRadera