onsdag 21 juli 2010

Idag åkte Linda till öppenvården för provtagning och sedan åkte hon vidare hem till sin lägenhet för att plocka lite där och känna efter hur det känns att vara där.
Nu är hon hemma här igen och vi har haft en fika stund tillsamman på balkongen och det smakade gott efter min långpromenad i det varma vädret.
Igår var det en tung och jobbig dag och här hemma var stämningen inte på topp eftersom ingen av oss mådde så bra. Linda skiftar fruktansvärt mycket i humöret, blir lätt irriterad och jag blir mer tystlåten. Det oundvikliga problemet, maten, ligger hela tiden emellan oss och för min del bär jag på en gnagande oro inom mig som akta äter upp mig inifrån.
I dag är det lite lättare stämning mellan oss där skratten och skämten lyser igenom då och då och det är sådana stunder man får ta vara på för att orka gå vidare.

2 kommentarer:

  1. Förstår att det pendlar väldigt hos er,men...
    Jag vill säga att jag tycker det lyser igenom mycke otrolig värme & kärlek mellan er ♥ /Kraaam i ☼

    SvaraRadera
  2. Jag känner med dig fina du. Är du ensamståenden eller kan du prata om detta med din sambo/make?
    Hur gammal är Linda?

    Har du ngt stöd?

    KRAMAR Charlotta

    SvaraRadera