måndag 19 april 2010

Nu har min dotter fått komma hem till mig på lång permission, från idag till söndageftermiddag. Det är roligt att ha henne här och umgås med en dotter som är glad och pigg!
Hon bor här med eget ansvar och jag behöver inte följa med henne dit hon gått utan vi kan gå åt olika håll och göra olika saker. Det känns väldigt skönt och bra! Jag har klart och tydligt sagt till avdelningen att jag inte vill ta det tunga ansvaret en gång till, inte heller vara sk. vårdare. Jag är mamma och jag vill enbart vara det. En mamma som kan uppleva glädje och fin gemenskap med min dotter och uppmuntra henne om så behövs då hon tycker något är jobbigt.
Om åtta dagar åker hon i väg till Stockholm och jag hoppas verkligen det ska gå bra för henne där och att hon får den hjälp hon behöver.
Men nu tar vi vara på de dagar vi får ha tillsammans och njuter av varandras sällskap!
Sköt om er alla!

2 kommentarer:

  1. Det låte rju jättebra =) Hon såg mkt piggare ut på korterna =) Det är bra att du inte ta det tunga ansvaret utan enbart är MAMMA =)

    Hoppas på det bästa i Stockholm =))

    SvaraRadera
  2. Det är så skönt att vara hemma på långperm=)
    och att vi kan umgås som mamma dotter utan att du behöver vakta på mig.
    Jag älskar dig

    SvaraRadera